29 Νοε 2016

Προς Υπουργούς Σταθάκη-Φλαμπουράρη: Άμεση εκταμίευση του υπόλοιπου «25 εκατομμυρίων δρχ.»


ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΚΕΡΚΥΡΑΪΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ (Ο.ΚΕ.Σ.Α.)
Ψαρών 54 τ.κ.10439 Αθήνα
Α.Φ.Μ.: 090259643 ΔΟΥ Α' Αθηνών
http://takerkyraika.blogspot.gr/ 
e-mail: okesads@gmail.com
τηλ.: Προέδρου: 6937179122-Γραμματέα: 6972033347
Ημ/νια29/11/2016
Αρ. πρωτ.14


Κατεπείγον    
Προς Υπουργούς
1.ΥΠΕN, Κύριο Γιώργο Σταθάκη
2.Επικρατείας, Κύριο Αλέξανδρο Φλαμπουράρη

Κοινοποίηση: 
-Γραφείο Πρωθυπουργού
-ΥΠΕΣ, Κύριο Πάνο Σκουρλέτη
-Υπουργό Πολιτισμού, Κυρία Λυδία Κονιόρδου
-Αναπληρωτή ΥΠΕN, Κύριο Σωκράτη Φάμελλο
-ΠΡΑΣΙΝΟ ΤΑΜΕΙΟ. 
-Κερκυραίους Βουλευτές: ΚυρίεςΚυρίους Φ.Βάκη,Κ.Παυλίδη,Α.Μπαλτά,Ν.Δένδια, Α.Καββαδία.

Θέμα:    Α. Άμεση εκταμίευση του υπόλοιπου «25 εκατομμυρίων δρχ.»  από την επιχορήγηση του ΥΠΕΩΔΕ/ΕΤΕΡΠΣ, το 1997,  για εργασίες αποκατάστασης και  αντιμετώπιση  ιδιαίτερων  κίνδυνων  στο, «ιστορικό διατηρητέο μνημείο»,  3ώροφο με Κήπο Κτίριο της ΟΚΕΣΑ (Ψαρών 54, Αθήνα) για τη στέγαση δεκάδων  Σωματείων  και το Πνευματικό Κέντρο των Κερκυραίων στην Αττική.
            Β. Συμπληρωματική Χρηματοδότηση

Σχετικά:  Επιστολές ΟΚΕΣΑ:
  1. Η  1-5/6/2013  προς ΥΠΕΚΑ Ε.Λιβιεράτο
  2. H 6-31/03/2014 προς ΥΠΕΚΑ Γ.Μανιάτη
  3. Η  129-8/07/14    προς ΥΠΕΚΑ Γ.Μανιάτη         
  4. Η 41-30/09/2014     προς ΥΠΕΚΑ Γ.Μανιάτη
  5. H   57-24 /02/2015   προς ΥΠΕΚΑ Π.Λαφαζάνη
  6. Η 17-20 /10/2015  προς ΥΠΕΚΑ Π.Σκουρλέτη
  7. H 6-20/9/2011 προς ΥΠΕΚΑ Γ. Παπακωνσταντίνου ( με την 7949-16-9-2011 Αναφορά και 640/Β/2011 Ερώτηση Βουλευτών)   


Αξιότιμοι   Υπουργοί
Κύριε Σταθάκη, Κύριε Φλαμπουράρη,
Ζητάμε την κατεπείγουσα παρέμβασή σας για ιδιαίτερο πρόβλημα που το κράτος δημιούργησε αλλά  καθυστερεί στην αντιμετώπισή του.

Αν και στα παραπάνω 1-7 σχετικά υπάρχουν  όλες οι λεπτομέρειες, επαναλαμβάνουμε συνοπτικά:
Το 1995 η ΟΚΕΣΑ αγόρασε, από πλειστηριασμό της ΕΤΕ, το Κτίριο στην Ψαρών 54-Αθήνα, κατασκευής του 1906.  Η αγορά έγινε με δάνειο από την ίδια Τράπεζα.
Όμως, η Τράπεζα, αν και ιδιοκτήτρια από το 1950,  κατά τον πλειστηριασμό δεν ενημέρωνε  ότι κάτω από τις ασβεστωμένες  οροφές και τοίχους, και στα 3 επίπεδα,  υπήρχαν αξιόλογες οροφογραφίες.
Αποκαλύφθηκαν το 1997 από κρατικές υπηρεσίες και έτσι χαρακτήρισαν το Κτίριο ως «ιστορικό διατηρητέο μνημείο» (Εφ.Κυβ.: ΥΠΠΟ-973/TB/3-11-1997 και ΥΠΕΧΩΔΕ-844/ΤΔ/8-10-1997).
Είναι αυτονόητο ότι,   αν η ΕΤΕ   εμφάνιζε τις οροφογραφίες, η ΟΚΕΣΑ δε θα το αγόραζε αφού, το κόστος αποκατάστασης ΜΟΝΟ των οροφογραφιών  υπερβαίνει το  συνολικό κόστος αγοράς το οποίο  έφθασε στα 53 εκ.δρχ. (συνυπολογίζονται και τα 7 εκ. δρχ.  του φόρου μεταβίβασης -είχαμε “εσφαλμένη” πληροφόρηση  ότι τα σωματεία μας απαλλάσσονται- και  επιπλέον περ. 10 εκ.δρχ. στην ΕΤΕ για τόκους και πανωτόκια του δανείου).
Την ίδια περίοδο ανεστάλη και η δυνατότητα μεταφοράς (πώληση) του συντελεστή δόμησης.

Βέβαια, το ΥΠΕΧΩΔΕ, το 1997 λόγω και του χαρακτηρισμού ως «ιστορικό διατηρητέο μνημείο», επιχορήγησε  με  30 εκ.δρχ. την έναρξη εργασιών αποκατάστασης του Κτιρίου (στοιχεία στο 1ο σχετικό).
Δυστυχώς το ΕΤΕΡΠΣ, «περιέργως», μετέτρεψε την προβλεπόμενη εφάπαξ καταβολή των 30 εκ.δρχ. σε τμηματική και με προϋποθέσεις.
Έτσι, το ΕΤΕΡΠΣ εκταμίευσε το 1998, ως προκαταβολή, μόνο 5 εκ.δρχ. τα οποία η ΟΚΕΣΑ χρησιμοποίησε για εργασίες στο Κτίριο και εξόφληση υπολοίπου  από το  δάνειο της ΕΤΕ.
Και ενώ προέκυψαν όλα αυτά τα απρόβλεπτα σημαντικά προβλήματα, το 2011 η υπουργός Μπιρπίλη, μετέφερε με απόφασή της  τα του ΕΤΕΡΠΣ στο νέο ΠΡΑΣΙΝΟ ΤΑΜΕΙΟ αλλά με προϋποθέσεις.
Το ΠΡΑΣΙΝΟ ΤΑΜΕΙΟ όμως χρησιμοποιεί  τεχνηέντως  την υπ. απόφαση  για να μην ανταποκρίνεται στις υποχρεώσεις του, αν και κληρονόμησε  τα υπόλοιπα  «25 εκ.δρχ.» της ΟΚΕΣΑ, τα οποία διαθέτει σε άλλες επιλογές.

Όλα τα παραπάνω δραματικά, σε συνδυασμό με «εσωτερικά προβλήματα» (λόγω και διαχρονικών «συμπεριφορών» πολιτικών/τοπαρχών που επιδιώκουν έλεγχο, ποδηγέτηση και χρήση των κινημάτων)   είχαν σημαντικές επιπτώσεις.  Εμφανίζονται δε ιδιαίτερα προβλήματα  σε τοίχους, στέγη,  ταβάνια,   πατώματα και φυσικά καταστροφές στις οροφογραφίες. Σημειώνεται πως το Κτίριο δεν κατοικείται από το 1950.
Είναι αυτονόητο λοιπόν ότι το Κτίριο δεν μπορεί να ανταποκριθεί στα οράματα, στους στόχους και στους σχεδιασμούς, αν και 20 χρόνια ιδιοκτησία της ΟΚΕΣΑ,  αγορασμένο  και εξοφλημένο  με ιδιαίτερο κόπο και κόστος.
Κύριοι Υπουργοί,
Τα 1 έως 7 σχετικά είναι μέρος των διαχρονικών πολλών γραπτών και προφορικών πράξεων της ΟΚΕΣΑ αλλά το κράτος (και στην περίοδο των υπουργών της δικής σας κυβέρνησης, αν και περιμέναμε διαφορετική στάση)  αρκείται σε εκφράσεις συμπάθειας, επιβεβαιώσεις δικαίων μας, υποσχέσεις, διαβεβαιώσεις.
Ενώ το κράτος  είναι ιδιαίτερα απλόχερο  προς κάθε ιδιωτική επιδίωξη, συμπεριφέρεται σκληρά προς τα Κινήματά μας, τους   Απόδημους που  λειτουργούν και με κανόνες διαφάνειας. 
Αυτό προκύπτει και από το τις ανύπαρκτες πολιτικές χρηματοδότησης εκ μέρους του ΥΠΠΟ, τις οποίες πρέπει να οργανώσει, με διαφάνεια,   και να παρουσιάσει  η νέα Υπουργός.
Προκύπτει και από το νέο νόμο για την «Κοινωνική Οικονομία» ο οποίος δεν ανταποκρίνεται στα προσδοκώμενα και πρέπει να  διορθωθεί για τα Κινήματά μας, τα οποία  λειτουργούν αποκλειστικά εθελοντικά.

Ζητούμε από εσάς, κατεπειγόντως, τα παρακάτω:

  1. Να δώσετε εντολή στο ΠΡΆΣΙΝΟ ΤΑΜΕΊΟ για  άμεση εκταμίευση των  υπόλοιπων  περ. 74 χιλ. ευρώ (25 εκ. δρχ.) από τη χρηματοδότηση του 1997 ώστε να ξεκινήσουν εργασίες αποκατάστασης και, κυρίως,  προστασίας από κινδύνους για διερχόμενους και  τα σοβαρά προβλήματα από τη στέγη. 
  2. Τη δυνατότητα μεταφοράς των 500 τμ  εναπομείναντα συντελεστή δόμησης.
  3. Την αλλαγή της νομοθεσίας (ιδιαίτερα του «Καλλικράτη», άρθρο 100  από το ΥΠΕΣ) όπου απαγορεύει   τη δυνατότητα χρηματοδότησης από το κράτος φορέων   ιδιωτικού δικαίου ή σύναψης συμβάσεων με την Αυτοδιοίκηση, αν και  παρέχεται πλουσιοπάροχη χρηματοδότηση σε ιδιώτες.
  4. Την απλούστευση των διαδικασιών και τη μη υποχρέωση  πληρωμής κανενός ποσού για   έκδοση κάθε είδους άδειας που αφορούν  αποκατάσταση/αναπαλαίωση  σε   “ιστορικό διατηρητέο μνημείο”.
  5. Να υπάρξουν αντιγραφιοκρατικές πράξεις και διευκολύνσεις στα σχετικά έργα λόγω του μη κερ- δοσκοπικού χαρακτήρα της ΟΚΕΣΑ ώστε να μην εξομοιώνεται με κερδοσκοπικές επιχειρήσεις.
  6. Να καταργηθεί ο ΕΝΦΙΑ ή άλλος σχετικός φόρος .
  7. Νέα χρηματοδότηση ώστε η αποκατάσταση/αναπαλαίωση να είναι  συνολική στο Κτίριο η οποία  προϋπολογίζεται στις 550 χιλ. ευρώ. Δυνατότητα ένταξης στα ΕΣΠΑ ή άλλα προγράμματα.
  8. Ένταξη στις “ΕΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΕ ΤΥΦΛΕΣ ΟΨΕΙΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΚΤΙΡΙΩΝ ΣΤΙΣ ΕΔΡΕΣ ΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ” του ΥΠΕΝ.


Κύριοι Υπουργοί,
Στα 1-7  σχετικά περιγράφεται και η 35χρονη πορεία-ιστορία της ΟΚΕΣΑ με το ιδιαίτερα σημαντικό έργο στον Πολιτισμό, στα Κινήματα, στην Ανάπτυξη, στους Αγώνες, στη Δημιουργία.   Όμως, η  ουσιαστική  συνέχεια  απαιτεί  τα πάρα πολλά που  μπορεί  να στηρίξει-αναδείξει και η αξιοποίηση του 3ώροφου  Κτιρίου με Κήπο.
Όπως τα οραματίστηκαν Απόδημοι Κερκυραίοι μέσα από τα   10κάδες Σωματεία τους αλλά και την (επισυναπτόμενη) Επιτροπή Προσωπικοτήτων. Και φυσικά, οι Φίλοι και το Συνεργαζόμενο Κίνημα.
Για συνέχιση της πολυπολιτισμικής προσφοράς  με αναφορά την Κέρκυρα, τα Επτάνησα και φυσικά την Αθήνα με την  Περιοχή  έδρας: Βάθη-Καραϊσκάκη-Στ. Λαρίσης,  τους Κατοίκους της, τους Μετανάστες, τους Φίλους.

Επιθυμούμε και άμεση συνάντηση μαζί σας.
Παράκληση, ο κ. Σταθάκης να δώσει σαφή εντολή για υλοποίηση των παραπάνω με πρώτη την εκταμίευση. 
Επίσης, ο κ. Φλαμπουράρης, στα πλαίσια και των νέων καθηκόντων, να επιβλέψει ώστε να μην  υπάρξουν «εμπόδια»  ή νέες καθυστερήσεις.

Είμαστε στη διάθεσή σας  για κάθε διευκρίνηση.


Με εκτίμηση

Για το Διοικητικό Συμβούλιο


Ο ΠρόεδροςΗ Γενική Γραμματέας
Γιάννης Ζωχιός(Επίτιμος Πρόεδρος ΟΚΕΣΑ)Γούση Αμαλία