20 Φεβ 2016

19ο Συνέδριο ΟΚΕΣΑ: Απολογισμός Διοικητικού Συμβουλίου 2014-2015 και Προγραμματισμός νέας Περιόδου 2016-2017


ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΚΕΡΚΥΡΑΪΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ (Ο.ΚΕ.Σ.Α.)
Ψαρών 54 τ.κ.10439 Αθήνα
Α.Φ.Μ.: 090259643 ΔΟΥ Α' Αθηνών
http://takerkyraika.blogspot.gr/ 
e-mail: okesads@gmail.com
τηλ.: Προέδρου: 6937179122-Γραμματέα: 6972033347
Ημ/νια
Αρ. πρωτ.

19ο Συνέδριο ΟΚΕΣΑ
21/2/2016 - Κτίριο ΟΚΕΣΑ
Α. Απολογισμός Διοικητικού Συμβουλίου 2014-2015          
Β. Προγραμματισμός νέας Περιόδου 2016-2017


Εισηγητής: Γιάννης Ζωχιός, ΠρόεδροςΔΣ/Επίτιμος Πρόεδρος

Α. ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΔΣ


Συμπατριώτισσες Συμπατριώτες,
Μετά από πολλά χρόνια  κρίσης, η ΟΚΕΣΑ επανέρχεται σε δημιουργικό Διοικητικό Απολογισμό και σε πολλά επίπεδα.
Όμως, το 19ο Συνέδριο αποτελεί ένα ιδιαίτερο ιστορικό συμβολισμό αφού είναι το πρώτο που πραγματοποιείται στο Κτίριό μας.

Η πρωτοβουλία δημιουργίας της ΟΚΕΣΑ το 1981 δέχτηκε  έντονη επίθεση, συνεχίστηκε ποικιλότροπα ενδιάμεσα και κορυφώθηκε με όσα τραγικά προηγήθηκαν και ακολούθησαν το 2002. Τότε που, και με δίκες εναντίον ΟΚΕΣΑ και δεκάδων στελεχών,  μεθοδεύτηκε η διάλυση της Ομοσπονδίας και η πώληση του Κτιρίου το οποίο αποτελεί το  σημαντικότερο απ' όσα σημαντικά πέτυχε η Ομοσπονδία στη δημιουργική 20ετία έως 2000 αφού, με αυτό, θα ισχυροποιούταν η αυτονομία ΟΚΕΣΑ και Συλλόγων και, εκτός από στέγη,  θα προσέφερε απεριόριστες δυνατότητες ευρύτερης δημιουργίας και δράσης.

Το 2013, μια ομάδα στελεχών και Συλλόγων, πήραν την πρωτοβουλία να σταματήσουν τις διαλυτικές μεθοδεύσεις και το 18ο Συνέδριο,  αφού τροποποίησε το Καταστατικό τον Ιούλιο 2013, εξέλεξε  το Φλεβάρη 2014 τα Όργανα και τις Επιτροπές  που  καταθέτουν σήμερα αυτόν τον Απολογισμό στον οποίο καταγράφεται ένα σημαντικό έργο.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα που έπρεπε ν' αντιμετωπίσουμε  μετά τον Ιούλιο 2013 και κυρίως από τις εκλογές της 19ης Φλεβάρη 2014 ήταν η  πολύχρονη προπαγάνδα ότι η ΟΚΕΣΑ είχε διαλυθεί και το Κτίριο γκρεμιζόταν.
Η επιδίωξη  δε δικαστικής ακύρωσης του 18ου Συνεδρίου ήταν ενταγμένη σ' αυτό το σχεδιασμό αλλά η δικαστική απόφαση, όπως και όλες οι άλλες δικαστικές αποφάσεις, μετέτρεψε  τη μεθόδευση  σε ισχυρό  μπούμερανγκ εναντίον των δικομανών και σε πλήρη δικαίωση  ΟΚΕΣΑ-Στελεχών.

Όργανα και Επιτροπές, αμέσως μετά την εκλογή τους, κινήθηκαν ταχύτητα. Συγκεκριμένα:
α).  Ξεκινήσαμε πολύπλευρο έργο επαναφέροντας τη δράση σ' όλους τους τομείς επιβεβαιώνοντας  πως, η ιστορία της ΟΚΕΣΑ  με: Αυτονομία-Διαφάνεια-Δράση-Δημιουργία, έχει τόσο βαθιές ρίζες ώστε, και ο τραυματισμός τους για ένα ικανό διάστημα, δεν ήταν δυνατόν να εμποδίσει την επαναφορά τους. Αποδείξαμε  έτσι ότι υπήρξε μεν μια νάρκωση  της ΟΚΕΣΑ  αλλά δε νεκρώθηκε.

β).   Σε πολύ μικρό χρόνο από την εκλογή, μετατρέψαμε το Κτίριο και τον Κήπο από «Στάβλο του Αυγείου» σε  χώρο δημιουργίας και δράσης. Αποκαλύφθηκε πως οι διατυμπανιζόμενες ως ζημιές από το σεισμό του 1999 ήταν μύθος και επιστήμονες (κυρίως  ο καθηγητής ΕΜΠ Π. Καρύδης) επιβεβαίωσαν την ανυπαρξία στατικών προβλημάτων και φυσικά  τη δυνατότητα   χρήσης, ο δε Δήμος Αθηναίων (με τον Προέδρο ΔΣ, Κερκυραίο Φ. Προβατά) στήριξε το  πολύ δύσκολο πρόβλημα του καθαρισμού, της μεταφοράς τόνων  άχρηστων/μπάζων κλπ, του κλαδέματος, της απολύμανσης  και  πρώτης φύτευσης στον Κήπο.

Ταυτόχρονα, η  πολύπλευρη και ταχύτατη αυτή δράση το 2014,  γινόταν ευρύτερα γνωστή αξιοποιώντας την τεχνολογία. Απόδημοι και Γενέτειρα, Σύλλογοι-Στελέχη-Μέλη, διαπίστωναν  εμβρόντητοι ότι η ΟΚΕΣΑ ζούσε και το Κτίριο μας περίμενε όρθιο.
Βέβαια, οι σχεδιαστές αυτής της προπαγάνδας, φοβούμενοι ότι η δράση της ΟΚΕΣΑ  θα γίνει ευρύτερα γνωστή και θ' αποτρέψει  τα σχέδια τους, κινήθηκαν γρήγορα και,  με διαδικασίες που μπορεί εύκολα να αμφισβητηθεί η νομιμότητά τους, προχώρησαν σε διάσπαση του Κινήματος των Αποδήμων με χρήση ένοχων και συνένοχων σε όσα τραγικά είχαν συμβεί και ταλαιπώρησαν το  κίνημά μας.
Όπως συμβαίνει συνήθως, οι πρακτικές αυτές έχουν  καθοδήγηση και οι  καπάτσοι πολιτικοί μετατρέπουν σε εκτελεστικά τους όργανα πρόθυμους για κάθε δουλειά, και με ποικίλα ανταλλάγματα όπως στην περίοδο της κρίσης στην ΟΚΕΣΑ.
Είναι γνωστό πως ποτέ δεν ήταν μέλη της ΟΚΕΣΑ όλα τα Κερκυραϊκά Πρωτοβάθμια Σωματεία.
Η διάσπαση όμως (έστω κι αν ένα  φάντασμα φέρεται να εκπροσωπεί τη διάσπαση)  είναι πλέον μια νέα κατάσταση την οποία καλούμαστε ν' αντιμετωπίσουμε αφού, μια μικρή ομάδα παραγόντων σε συλλόγους,  με προνόμια από την εξουσία,  κρατούν τους συλλόγους τους σε απομόνωση και  δίχως πληροφόρηση  για τα πραγματικά γεγονότα της κρίσης. Επίσης, κάποιοι  σύλλογοι κρίνουν πως η ουδετερότητα είναι μια επιλογή  στη μεταβατική  περίοδο. Αυτή όμως είναι μια κατάσταση προσωρινή γιατί οι διασπάσεις πάντα περιθωριοποιούν  τους διασπαστές, τους άπραγους, τους υστερόβουλους.

Συμπατριώτισσες Συμπατριώτες,
Το έργο μας στην  περίοδο 2014-2015 εξελίχθηκε με τη νέα καταστατική δομή της σύνθεσης των Οργάνων, δηλαδή: του ΔΣ με 5 μέλη από 17 και της Εξ. Επ. με 3 μέλη από 5.
Βέβαια, θεσμοθετήθηκαν οι Επιτροπές και, αντί να τις διορίζει το ΔΣ, ψηφίζονται από το Συνέδριο και έτσι έχουν  συνεδριακή ισχύ και αυτονομία.

Μια αναγκαία επισήμανση:
Ο Απολογισμός αυτός, ως γέφυρα μεταξύ της πολυετούς κρίσις και της νέας δημιουργικής περιόδου είναι φυσικό να περιγράφει στοιχεία και της  κρίσιμης κατάστασης που έπρεπε ν' αντιμετωπιστεί.
Επειδή δε το κύριο και  βασικό έργο της περιόδου ήταν ν´ αντιμετωπίσουμε αυτήν την κρίσιμη κατάσταση, αναγκαστικά τούτος ο απολογισμός πρέπει να αιτιολογεί το τι έκαναν  και τι δεν έκαναν τα Όργανα  σε  σχέση με όσα  προϋπήρχαν. Επίσης, να επεξηγούνται και συσχετίζονται οι πράξεις και αποφάσεις  για να είναι κατανοητές. Η αναφορά της κάθε πράξης δίχως την αιτιολόγησή της θα δημιουργούσε  ένα σημαντικό κενό όχι μόνο  κατανόησης αλλά, κυρίως, απαραίτητης πληροφόρησης που θα διευκολύνει και τη δράση των  επόμενων  οργάνων.
Αυτή η αιτιολόγηση και συσχέτιση με την κατάσταση που παραλάβαμε   γίνεται ακόμη επιτακτικότερη όταν πρόκειται για  θέματα που εμπεριέχουν σημαντικά δικαιώματα της ΟΚΕΣΑ, τα οποία  πρέπει να είναι σε συνεχή διεκδίκηση. Η καταγραφή λοιπόν των στοιχείων είναι υποχρεωτική ακόμη κι αν προκαλούν δυσάρεστα συναισθήματα.
Παρά τον κίνδυνο να στερήσουμε τα επόμενα όργανα από αναλυτικές πληροφορίες για ν' ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους,  θα περιοριστούμε σε επιγραμματική παρουσίαση του έργου της 2ετίας και προφορικά θ' αναλυθούν σημεία του απολογισμού και θ' απαντηθούν τυχόν απορίες. Άλλωστε, στην ιστοσελίδα της Ομοσπονδίας υπάρχουν αναλυτικές ανακοινώσεις και βέβαια  τα κείμενα.

Τα πεπραγμένα  της 2ετίας:


1. Αγωγή ακύρωσης 18ου Συνεδρίου: Αντιμετωπίσαμε με επιτυχία, σε συνέχεια της προσπάθειας της απελθούσας διοίκησης,  τη νέα  δικαστική επίθεση των δικομανών για ακύρωση του 18ου Συνεδρίου. Αν ακυρωνόταν το Συνέδριο, δε θα μπορούσαν να εκλεγούν όργανα και να υπάρξει δράση. Εκκρεμεί, και μεταφέρεται στην επόμενη διοίκηση, ως υποχρέωση,  η διεκδίκηση  450 ευρώ που επιδικάστηκε στον καταθέτη της αγωγής επειδή το δικαστήριο την απέρριψε και δικαίωσε την ΟΚΕΣΑ.

2. Παράδοση-Παραλαβή: Έγινε η παράδοση παραλαβή από τη Διοίκηση που παρέλαβε το 2009. Στο πρωτόκολλο του 2009, σύμφωνα με το οποίο παραλάβαμε το 2014,  η παράδοση δεν κατέγραφε το Κτίριο με το περιεχόμενο. Έτσι, διαπιστώθηκε ότι στο Κτίριο και Κήπο, εκτός από μπάζα, σκουπίδια και άχρηστα, υπήρχαν αντικείμενα από τα περιουσιακά στοιχεία τα οποία όμως ήταν πολλά χρόνια απροστάτευτα και βρίσκονταν σε κατάσταση μη χρήσης τους. Όσα απ' αυτά μπορούσαν να καθαριστούν, καθαρίστηκαν και κρατήθηκαν (πχ καρέκλες, γραφεία, ντουλάπες, ορισμένα βιβλία). Αντίθετα, αρκετά ήταν αδύνατον να καθαριστούν και χρησιμοποιηθούν και δόθηκαν ως άχρηστα (μεταξύ αυτών: ψυγείο, τηλεόραση, αρμόνιο, καναπέδες, καθίσματα με ύφασμα, βιβλία κλπ). Αυτά όλα τα στερούμαστε τώρα.

3. Οργανωτικά:
Ταυτόχρονα με τη  διαδικασία  Παράδοσης-Παραλαβής και τη μεταφορά των παραληφθέντων στο Κτίριο, προχώρησε η οργάνωση της ΟΚΕΣΑ με επαναφορά στις αρχές που δημιουργήθηκε: Διαφάνεια-Αυτονομία-Δημιουργία-Δράση. Ιδιαίτερο βάρος δόθηκε στην οργάνωση της Γραμματείας, του Ταμείου, των εκδηλώσεων, στην ενημέρωση, στη συνεργασία με τους συλλόγους,  στις σχέσεις μεταξύ   Οργάνων και Επιτροπών.  Επιπλέον, ψηφίστηκε  από το ΔΣ και ειδική ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ.
Ιστοσελίδα-Ενημέρωση: Προκειμένου να καλυφθεί το κενό από τη μη έκδοση εντύπου, αξιοποιείται η τεχνολογία. Έτσι, η  Ιστοσελίδα: http://takerkyraika.blogspot.gr/ εμπλουτίζεται και ενημερώνεται συχνά από την Επιτροπή της. Εκδίδονται ανακοινώσεις και ενημερωτικά δελτία και αποστέλλονται σε εκατοντάδες  e-mails. Δημιουργούνται λίστες e-mails  και ανά σύλλογο για να εξυπηρετούνται και οι σύλλογοι στην επικοινωνία με τα μέλη τους. Καθιερώθηκε εσωτερική τακτική ηλεκτρονική ενημέρωση ώστε τα μέλη Οργάνων και Επιτροπών να είναι συνεχώς και πλήρως ενημερωμένα.

4. Σύλλογοι Μέλη και μη Μέλη:
Επιδιώχθηκε μια προσεχτική και μεθοδική προσέγγιση των Συλλόγων. Είχαμε συναίσθηση των δυσκολιών. Αρκετοί Σύλλογοι έχουν χρόνια να λειτουργήσουν.  Η χρόνια κρίση και αδράνεια της Ομοσπονδίας είχε επιπτώσεις και στους Συλλόγους αφού έλειψαν και οι χώροι για στέγαση και δράση που τους προσέφερε. Η προπαγάνδα ότι διαλύθηκε η ΟΚΕΣΑ και το Κτίριο γκρεμίζεται, επέδρασαν πολλαπλά.
Επίσης, ενώ οι δικομανείς έσερναν στα δικαστήρια ΟΚΕΣΑ και δεκάδες Στελέχη, χρησιμοποιούσαν τις δίκες ως στοιχείο απομάκρυνσης  Συλλόγων Μελών. Υπάρχουν αντικειμενικοί λόγοι αλλά και συνειδητές αδρανοποιήσεις συλλόγων από παράγοντες που, ως εντεταλμένοι να τους ελέγχουν, όταν η χρήση τους  δεν ήταν η επιθυμητή  ή υπήρξαν και  επιλογές κάποιων να στήσουν υποκατάστατο/ σύλλογο για προσωπική  χρήση και είσπραξη χρηματοδοτήσεων, κατέβασαν ρολά σε Συλλόγους μέλη της Ομο-σπονδίας. Οι  Σύλλογοι  πχ Σταυρού, Άνω και Κάτω Γαρούνα, Ποταμού κλπ είναι απ' αυτούς που αδιάκοπα αναρωτιούνται γιατί τους κατάντησαν αδρανείς.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι οι φράχτες που στήνονται, από παράγοντες, ώστε να εμποδίζεται η ΟΚΕΣΑ να επικοινωνεί με  όργανα και μέλη συλλόγων και να απαντάει σε όσα παραπληροφορούνται.
Η ΟΚΕΣΑ, πέρα από τη ζωντανή σχέση με τα ενεργά μέλη της, φρόντισε  τη 2ετία να ενημερώνει όλους τους συλλόγους, να επικοινωνεί όπου ήταν δυνατόν και βέβαια ανταποκρίθηκε σε προσκλήσεις συλλόγων μελών και μη και παρευρέθηκε σε εκδηλώσεις τους.
Βέβαια, η  θεσμική διάσπαση είναι  ένα γεγονός που καθορίζεται κυρίως από οφέλη που είχαν ή έχουν παράγοντες συλλόγων  σχετιζόμενοι με μηχανισμούς εξουσίας, κόμματα και πολιτικούς. Επίσης, καθορίζεται  από ευθύνες τους για όσα  διαπράχθηκαν σε βάρος της ΟΚΕΣΑ. Η διαχρονική επιλογή της ΟΚΕΣΑ για αυτονομία της προσθέτει μεν κύρος και ισχύ,  όμως αντιμετώπιζε πάντοτε την  αρνητική συμπεριφορά όσων  επιδιώκουν  τη χειραγώγηση των κινημάτων.  Όμως, η νέα περίοδος είναι ευκολότερη και  η ΟΚΕΣΑ θα συνεχίσει την πορεία της  με τα ενεργά μέλη της, με προσπάθειες ενεργοποίησης αδρανοποιημένων συλλόγων, με την ενημέρωση στελεχών και μελών και βέβαια με τη στήριξη ίδρυσης νέων συλλόγων.

5. Σχέσεις με Γενέτειρα:
Από τις πρώτες πράξεις στο ξεκίνημα το 2014, ήταν η ενημέρωση, η επικοινωνία και η συνεργασία με: Περιφέρεια(ΠΙΝ), Δήμο Κέρκυρας,  ΙΠ, Φορείς, Βουλευτές  και ΜΜΕ Κέρκυρας. Αλλά και συνολικά της Επτανήσου. Η ΟΚΕΣΑ πήρε θέσεις και σε σημαντικά γεγονότα. Ενδεικτικά:
-Συμπαράσταση και αλληλεγγύη στη σεισμόπληκτη Κεφαλλονιά.
-Συμπαράσταση και συμμετοχή σε κάθε μορφής αγώνα για τη μη  εκποίηση δημόσιας περιουσίας γενικά και ειδικά όπως: Ισσός, πρώην Ψυχιατρείο, Λευκίμμη/Μπούκα, Κασσιόπη/Ερημίτης, δημοψήφισμα  για αεροδρόμια κλπ.
-Στήριξη του Ιόνιου Πανεπιστήμιου στη διεκδίκηση  Χώρων  του πρώην  Ψυχιατρείου, της Πλατυτέρας και το Τμήμα Ασιατικών Σπουδών.
-Θέση για τα φράγματα, για τα οποία η Ομοσπονδία μας  είχε την πρωτοβουλία το 1987.
-Εκφράστηκε στις Αυτοδιοικητικές εκλογές και στηρίζει την πρωτοβουλία του Δήμου Κέρκυρας για Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης το 2021.

6. Οι σχέσεις στην Έδρα: Αθήνα-Αττική:
6α. Αντίστοιχα με τη Γενέτειρα,   άμεσες ήταν   οι ενέργειες και για τις σχέσεις στην έδρα μας με την Αυτοδιοίκηση όπως  η  Περιφέρεια Αττικής και ο Δήμος Αθηναίων αλλά  και  άλλους Φορείς.
6β. Πανελλαδικό και Επτανησιακό Κίνημα των Απόδημων:
Ο  συντονισμός του ευρύτερου Κινήματος των Απόδημων στην Αττική καθώς και του Επτανησιακού έχουν τη σφραγίδα της ΟΚΕΣΑ. Από το 1985 συνδημιουργήσαμε  την  πανελλαδική ΣΕΤΟΕ και το 1993 τη  Συντονιστική Επτανησιακών Οργανώσεων, έχοντας και την Προεδρεία.  Οι πρωτοβουλίες και η δράση της ΟΚΕΣΑ ήταν καθοριστικές. Όμως, η κρίση στο εσωτερικό της ΟΚΕΣΑ μετά το 2000, είχε επιπτώσεις και στην πανελλαδική και επτανησιακή οργάνωση του αποδημητικού κινήματος στην Αττική αλλά και ευρύτερα. Η  ΟΚΕΣΑ δυστυχώς  βρέθηκε χωρίς όραμα, στόχους και δράση και αυτό αντανακλάστηκε σε όλους τους τομείς που είχε την πρωτοβουλία και δρούσε έως τότε.
Έτσι, η  ΣΕΤΟΕ  διαλύθηκε. Όμως,  στην περίοδο 2014-2015 έγιναν μόνο κάποιες άτυπες συζητήσεις και διαπιστώθηκε ενδιαφέρον συνέχειας, θετικό στοιχείο για την διοίκηση που θα εκλεγεί σήμερα.
Επίσης, μετά το 2000, διαλύθηκε και το Συντονιστικό στις Επτανησιακές Οργανώσεις οι δε διεργασίες για Συνομοσπονδία σταμάτησαν.
Βέβαια,  η ΟΚΕΣΑ, αμέσως από το 18ο Συνέδριο, με επιστολές-συναντήσεις κλπ, επεδίωξε την ενεργοποίηση των  διαχρονικών σχέσεων των επτανησίων και τον ιστορικό  ρόλο που της αναλογεί. Όμως, η  κατάσταση εκεί είναι έως περίπλοκη. Παράγοντες από σωματεία κάποιων Νησιών,  με χαρακτηριστικά ίδια με αυτά που περιγράφηκαν για τους παράγοντες-διασπαστές της Κέρκυρας, απεργάζονται από κοινού τη διάσπαση και του Επτανησιακού Κινήματος. Από το 2012 μεθοδεύουν  τον αποκλεισμό της ΟΚΕΣΑ χρησιμοποιώντας ακριβώς  την ίδια προπαγάνδα, δηλαδή ότι η ΟΚΕΣΑ είναι διαλυμένη.
Κερκυραϊκά βουλευτικά γραφεία κρίνονται ως υπεύθυνα για τη διάσπαση και του κερκυραϊκού και του επτανησιακού κινήματος. Η χρηματοδότηση το 2014 με πολλές δεκάδες χιλιάδες ευρώ της εκδήλωσης στο Ηρώδειο για την Ένωση, αποτελεί τουλάχιστον πρόκληση και αναρωτιόμαστε αν  έτσι χρηματοδοτούταν  και η προετοιμασία  της διάσπασης.
Επιπλέον, το  2015 υπονομεύτηκε η  συντονίστρια OMOΣΠΟΝΔΙΑ ΚΕΦΑΛΟΝΙΤΙΚΩΝ & ΙΘΑΚΗΣΙΑΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ (ΟΚΙΣ) για την εκδήλωση της 21 Μάη, εξυπηρετώντας αυτούς τους σχεδιασμούς. Όμως η ΟΚΙΣ  ανέτρεψε τις μεθοδεύσεις αφού οργάνωσε με επιτυχία  τις εκδηλώσεις με πρόσκληση και ισότιμη συμμετοχή, για πρώτη φορά,  όλων των Οργανώσεων, Πρωτοβάθμιων-Δευτεροβάθμιων.
Η ΟΚΕΣΑ, ξανά το 2014,  επανέφερε την ανάγκη του επτανησιακού συντονισμού συνδυαστικά με τη συνέχιση των διεργασιών για  3βάθμια οργάνωση, Συνομοσπονδία.
Η ΟΚΙΣ, με  μια πολύ σημαντική πρωτοβουλία,  πρότεινε τη δημιουργία ΠΑΝΕΠΤΑΝΗΣΙΑΚΗΣ ΣΥΝΟ-ΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ με μέλη  το σύνολο των Πρωτοβάθμιων και Δευτεροβάθμιων Επτανησιακών Σωματείων στην Ελλάδα και στο Εξωτερικό.
Η πρόταση αυτή εκφράζει απόλυτα και την ΟΚΕΣΑ και έγινε θερμά δεχτή στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Όμως,  όπως αποκαλύπτει περίτρανα η ΟΚΙΣ  με επιστολές της και κυρίως τη συγκλονιστική  της 31ης Γενάρη 2016, χειραγωγημένοι παράγοντες επτανησιακών  σωματείων, εμποδίζουν τα σωματεία τους  να συμπορευθούν στην ενωτική πορεία και  κατασκευάζουν  παραμηχανισμό, δήθεν συνομοσπονδία,   με αποκλεισμούς Νησιών, Ομοσπονδιών  και δεκάδων  Πρωτοβάθμιων Σωματείων.
Όπως αποκαλύπτει η ΟΚΙΣ, στην ιστορική επιστολής της στις 21 Γενάρη 2016,   την απείλησαν  (προ-σβάλλοντας έτσι την Κεφαλλονιά που εκπροσωπεί αλλά και μη σεβόμενοι ούτε ότι είναι η αρχαιότερη και μεγαλύτερη επτανησιακή Ομοσπονδία), να υποκύψει στις διασπαστικές μεθοδεύσεις για συνομοσπονδία φάντασμα με επιδιώξεις, αφενός να νομιμοποιήσουν  τους διασπαστές των Κερκυραίων Απόδημων και αφετέρου να εμποδίσουν τη δημιουργία Σωματείων και Ομοσπονδιών  από Απόδημους Λευκάδας,Ζακύνθου, Ιθάκης, Παξών, Κυθήρων. Μεθοδεύουν δηλαδή μια δήθεν συνομοσπονδία επτανησίων χρησιμοποιώντας, στην κυριολεξία, το  κερκυραϊκό φάντασμα από τη διάσπαση της ΟΚΕΣΑ (το οποίο μάλιστα, όπως αποκαλύπτει  η ΟΚΙΣ,  ομολόγησαν ότι διευκόλυναν να γίνει), αποκλείοντας το 80% των Επτανησιακών Οργανώσεων, όπως οι Ομοσπονδίες Κεφαλλονιάς(ΟΚΙΣ), Κέρκυρας (ΟΚΕΣΑ) και δεκάδες άλλα ισχυρά πρωτοβάθμια Σωματεία στην Αττική, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.   Δυστυχώς, πολιτικοί που ευθύνονται για την  πολυανάπτυκτη, πολυκαθυστερημένη και χειραγωγημένη Κέρκυρα, βυσσοδομούν  να  κάνουν και Επτανησιακή την καθυστέρηση και το σκοταδισμό που  εξάγουν    στους Κερκυραίους Απόδημους.  Είναι αυτονόητο ότι η ΟΚΕΣΑ θα συμπορευτεί με την την ΟΚΙΣ και θα συνεργαστεί με όλα τα επτανησιακά σωματεία ώστε στηθούν  φράγματα σε αυτή τη νέα επέλαση διάσπασης και  ποδηγέτησης.

6γ. Θεσμική και πετυχημένη   η συνεργασία:
 ΟΚΙΣ-Συλλόγου Αγ. Παύλου-ΟΚΕΣΑ και με το Δήμο Αθηναίων. 
Κέντρο δράσης η Περιοχή: Πλ. Βάθης-Πλ.Καραϊσκάκη-Στ.Λαρίσης: 
Όπως είναι γνωστό, με την αγορά του Κτιρίου το 1995 στην Ψαρών 54, η ΟΚΕΣΑ ξεκίνησε εκδηλώσεις στην Περιοχή  κάθε 11 Δεκέμβρη. Ταυτόχρονα, επεδίωξε συνεργασίες με τοπικούς φορείς.  Το νέο ΔΣ του 2014, παράλληλα με τη μεταφορά της έδρας στο Κτίριο, οργάνωσε  και τοπικές συνεργασίες. Το ότι και  η OMOΣΠΟΝΔΙΑ ΚΕΦΑΛΟΝΙΤΙΚΩΝ & ΙΘΑΚΗΣΙΑΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ (ΟΚΙΣ) έχει την έδρα της  στην Πλ. Καραϊσκάκη είναι κάτι σημαντικό  και για την ενίσχυση των σχέσεων. Απευθυνθήκαμε  και στον  Τοπικό Σύλλογο Αγίου Παύλου. Η ανταπόκριση και των δύο άμεση. Κτίστηκε σταδιακά μια ισχυρή εμπιστοσύνη μεταξύ των 3Φορέων  η οποία μετατράπηκε σε θεσμική συμφωνία και επικυρώθηκε πανηγυρικά σε κοινή συνάντηση των 3Φορέων στο Κτίριο της ΟΚΕΣΑ. Ξεκινήσαμε και  κοινό χορευτικό αλλά η ΟΚΕΣΑ δεν μπόρεσε ν' ανταποκριθεί. Οι κοινές εκδηλώσεις είναι πλέον γεγονός. Ξεκίνησαν το 2015 με  την  πετυχημένη του Καρναβαλιού και βέβαια τη σημαντική στις 11 Οκτώβρη 2015 για την Απελευθέρωση της Αθήνας και με ομιλητή το ιστορικό στέλεχος της Αριστεράς,  τον  Μανώλη Γλέζο.
Στα στελέχη της ΟΚΙΣ και του Συλλόγου Αγ. Παύλου, τα στελέχη της ΟΚΕΣΑ συνάντησαν ένα ήθος και μια ποιότητα που πραγματικά εκτιμώνται όχι συνήθη. Κτίσαμε τη συνεργασία μας  αλληλογνωριζόμενοι και κατακτώντας την εμπιστοσύνη πάνω σε Αρχές,  με πλήρη  αλληλοσεβασμό, διακριτικότητα, ειλικρίνεια, δίχως υστεροβουλία. Αν και η κρίση με την κατάπτωση στα   μαζικά κινήματα είναι μακρόχρονη και  βαθιά λόγω και της έλλειψης Αρχών και της μεγάλης διαφθοράς, μια μικρή ομάδα Οργανώσεων προσπαθούμε να υπενθυμίζουμε τον πραγματικό ρόλο των κοινωνικών οργανώσεων, το τρόπο λειτουργίας, οργάνωσης, συνεργασίας και δράσης.

7. Εκδηλώσεις:
Οι εκδηλώσεις είναι μια πολύ ευρεία δράση  συνάντησης συγγενών-γνωστών-φίλων-αγνώστων- -γενεών-ομοεθνών ή αλλοεθνών, ομοίων ή διαφορετικών. Συνάντηση  έκφρασης συναισθημάτων και πεποιθήσεων, ψυχαγωγίας, δημιουργίας, γνώσης,  προβολής θέσεων και διεκδίκησης λύσεων. Η Ιστορία και η Παράδοση, ως κύρια συστατικά των εκδηλώσεων,  εμπεριέχουν  δυναμική που  προσκαλεί τις  μνήμες και προκαλεί τη συζήτηση,  την αναζήτηση, την ταύτιση, την  αμφισβήτηση, τη συνέχεια,  το άλλο, την αλλαγή, την ανατροπή. Προβάλουμε  την  Ιστορία και την Παράδοση διότι δεν έχουμε φόβο ή υστεροβουλία  απέναντί τους. Αντίθετα, δεχόμαστε την αμφισβήτηση και επικαιροποίηση τους σε νέα δεδομένα   και δεν ταυτιζόμαστε με κείνους που τις  χρησιμοποιούν για αλλοίωση της αλήθειας και επιβολή αλλοιώσεών τους  για  έλεγχο  και   υποταγή των  κοινωνιών. Κτίζουμε το αύριο γνωρίζοντας και το χθες. Κτίζουμε στις βάσεις και του  χθες για να  δημιουργήσουμε το αύριο, το μέλλον.
Η ΟΚΕΣΑ, με την Επιτροπή της των Εκδηλώσεων, την περίοδο 2014-2015 που κρινόμαστε, οργάνωσε εκδηλώσεις ως συνέχεια των παλαιότερων αλλά και νέες. Κέντρο όλων το Κτίριό μας.
Έτσι,  συνέχισε αυτές του παρελθόντος όπως της 11ης Δεκέμβρη με αφορμή την Παράδοση   στη Γενέτειρα για τον Άγιο Σπυρίδωνα  και τις Επτανησιακές,  21 Μάη  για την    Ένωση της Επτανήσου.  
Οι νέες εκδηλώσεις είναι:
1. Στα πλαίσια των 3Συνεργαζόμενων:  ΟΚΙΣ-Συλ. Αγ. Παύλου-ΟΚΕΣΑ με το Δήμο Αθηναίων και άλλους Φορείς.  Δηλαδή: Το Καρναβάλι, το Φεστιβάλ του καλοκαιριού  και αυτή του Οκτώβρη που θα συμπίπτει με την ημερομηνία «Απελευθέρωσης της Αθήνας».
2. Η ρίψη των μπότιδων το Μ.Σάββατο η οποία ξεκίνησε το 2015 με μεγάλη επιτυχία και προβολή.
Όλες αυτές οι εκδηλώσεις δίνουν τη δυνατότητα, ιδιαίτερα στους μετανάστες  που ο νόστος είναι πάντα ζωντανός,  πέρα από την παράδοση, να εμπλουτίζονται και να απευθύνονται σε όλους: Και στους παραδοσιακούς και, κυρίως,   στους αναζητητές που τολμούν  το άλλο, το διαφορετικό, το νέο.
Όλα αυτά κάνουν το ρόλο της Επιτροπής Εκδηλώσεων πολύ ιδιαίτερο και σημαντικό.
Διευκρινίζεται πως το περιεχόμενο των εκδηλώσεων της ΟΚΕΣΑ καθορίζεται από τα Όργανά της  με  εισήγηση της Επιτροπής.
Όμως, αυτές των 3Συνεράζόμενων, αποφασίζονται αρχικά στα Όργανα των 3Φορέων αλλά η τελική απόφαση λαμβάνεται στην Επιτροπή των Προέδρων τους.
Η ΟΚΕΣΑ δεν οργάνωσε εκδηλώσεις κοπής Πίτας ή και Χοροεσπερίδα. Για την πρώτη,  γιατί έχει προ-ηγηθεί αυτή της  11ης Δεκέμβρη και ακολουθεί του Καρναβαλιού  αλλά και οι Πίτες των Συλλόγων.
Η Χοροεσπερίδα,  με βασικό σκοπό τα έσοδα,υπάρχει αδυναμία οργάνωσης επειδή οι Σύλλογοι διοργανώνουν δικές τους και δύσκολα στηρίζουν αυτήν της Ομοσπονδίας. Η συνδιοργάνωση που προτάθηκε, τελικά δεν υλοποιήθηκε. Όμως, Χοροεσπερίδα και εκδρομές καθώς και εκθέσεις Κερκυραίων δημιουργών  είναι στους στόχους για την επόμενη περίοδο.

8. Επιτροπή Προσωπικοτήτων (ΕΠ).
Η συγκρότηση το 1996 της ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΩΝ (ΕΠ) για το ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΩΝ ΚΕΡΚΥΡΑΙΩΝ ΣΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ,   έδωσε τη δυνατότητα να συναντηθούν, για ένα κοινό και σημαντικό σκοπό, πρόσωπα με καταγωγή την Κέρκυρα αλλά και Φίλοι, με ευρύτερη παρουσία σε κάθε τομέα και χωρίς διακρίσεις.  Για πρώτη φορά, γυναίκες και άντρες, ανεξάρτητα που κατοικούν,  με διακριτή παρουσία στις τέχνες, στις επιστήμες, στην πολιτική, στα κοινωνικά κινήματα, στον επαγγελματικό χώρο, ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση της ΟΚΕΣΑ να συμπεριληφθούν στον κατάλογο στήριξης. Τους ένωσε ο σημαντικός στόχος να μετατραπεί το νεοκλασικό Κτίριο  με Κήπο σε Πνευματικό Κερκυραϊκό Κέντρο, σε χώρο για στέγη, δημιουργία, δράση, συλλόγων και προσώπων. Για τον πολιτισμό, την ιστορία και παράδοση, την κοινωνία, τους αγώνες, τα δικαιώματα. Για το παλαιό και το νέο. Για την αυτονομία και τη δύναμη των Σωματείων.
Γνώριζε η ΟΚΕΣΑ ότι όλοι στην Επιτροπή δε θα είχαν παρουσία και  προσφορά. Όμως  η Ομοσπονδία θα αξιοποιούσε το όποιο κύρος τους για να προβάλει το σκοπό και να ενισχύσει τις διεκδικήσεις. Και  τα αποτελέσματα ήταν θετικά.  Πολύ σημαντική  και ιδιαίτερα διακριτή ήταν η προσφορά του Γιώργου Ρωμαίου, γιαυτό και τιμήθηκε ως Πρόεδρος της Επιτροπής.
Δυστυχώς, μετά το 2000, ο σχεδιασμός πώλησης του Κτιρίου συμπεριελάμβανε και τον παραγκωνισμό της Επιτροπής Προσωπικοτήτων.
Βέβαια, κάποια απ' αυτά τα πρόσωπα δε βρίσκονται πλέον στη ζωή αλλά και κάποια έχουν πικραθεί απ'  όσα συνέβησαν ή και το έχουν ξεχάσει.
Όμως,  το 2014, από τα πρώτα που έγιναν ήταν η ενεργοποίηση  της Επιτροπής Προσωπικοτήτων είτε με την ιστορική της μορφή αλλά και με νέο ξεκίνημα. Ήδη, παρά τις αντικειμενικές δυσκολίες,  νέα πρόσωπα εμπλουτίζουν την Επιτροπή   και με προσφορά όπως οι Φώτης Προβατάς, Παναγιώτης Καρύδης, Φώτης Αρμένης, Μιχαλάτος Γιώργος. Τα όργανα της ΟΚΕΣΑ απασχόλησαν επανειλημμένα ο σκοπός, η αναγκαιότητα αλλά και η ονομασία.

9. Η Χορωδία και το  Χορευτικό ΟΚΕΣΑ:
Στο σφετερισμό περιουσιακών στοιχείων της ΟΚΕΣΑ ήταν και η Χορωδία και το Χορευτικό της.
Όμως,  το νέο ΔΣ της Ομοσπονδίας, κινήθηκε ταχύτατα. Με τo Δάσκαλο Γιάγκο Χαρτοφύλακα και τους Χορωδούς πραγματοποιήθηκαν συνεννοήσεις και συναντήσεις. Τελικά έγινε επανασύνδεση της Χορωδίας με την ΟΚΕΣΑ  με ικανοποιητική παρουσία. Εκτός από τη συμμετοχή σε όλες τις εκδηλώσεις της Ομοσπονδίας, παρευρέθηκε και σε εκδήλωση της Κερκυραϊκής Ένωσης Ελευσίνας. Επίσης οργανώθηκαν εκδηλώσεις στο Δήμο Δάφνης και Αγίου Δημητρίου. Μία εξ αυτών αφιερωμένη στη Βίκυ Μοσχολιού.  Η Χορωδία θα έχει 3μελή Επιτροπή για να συνεργάζεται με τα Όργανα της ΟΚΕΣΑ ώστε να λύνονται προβλήματα και να διευκολύνεται το έργο της.  Χρειάζεται να ενισχυθεί και με νέους χορω-δούς. Στους στόχους προτείνεται και  παιδική χορωδία.        
Το Χορευτικό της ΟΚΕΣΑ, που με τόσο κόπο και κόστος  το δημιούργησε,  συνεχίζει να το οικειοποιείται η τελευταία Υπεύθυνή του  η οποία δεν το παρέδωσε το 2009 και το χρησιμοποιεί σε νέο σύλλογο που κατασκεύασε αδρανοποιώντας  μέλος της ΟΚΕΣΑ. Επίσης,  οι  στολές μαζί με άλλα περιουσιακά στοιχεία, «παρακρατούνται» από τον προηγούμενο Γραμματέα ο οποίος αρνείται να τα παραδώσει. Πρέπει να διερευνηθεί αν «σχετίζεται» η παρακράτηση Χορευτικού  και στολών  από  δύο πρώην Γραμματείς της Ομοσπονδίας. Και φυσικά, το νέο ΔΣ να  συνεχίσει  την απαίτηση  επιστροφής τους.

10. Ιδιαίτερα από τη δράση της ΟΚΕΣΑ:
α. Αποχαιρετισμός Στελεχών: Το ιστορικό Στέλεχος της ΟΚΕΣΑ και συνεπής  αγωνιστής της Αριστεράς Σταύρος Κωνσταντάς δεν είναι πλέον μαζί μας και η Ομοσπονδία εξέδωσε τιμητική ανακοίνωση. Επίσης, τιμήθηκε Δημήτρης Βολονάκης ο οποίος, αν και ο Κρητικός, είχε παρουσία και δράση στο Κίνημα των Απόδημων Κερκυραίων.
β. Η Ομοσπονδία, θεωρώντας ότι πρέπει να εκφράζει λόγο στα ευρύτερα κοινωνικά θέματα,  εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία χαιρέτησε την πτώση του «μαύρου» από την ΕΡΤ ως αποτέλεσμα κοινωνικών και εργατικών αγώνων.
γ. Η ΟΚΕΣΑ συνδιοργάνωσε με το Σύλλογο Λευκιμμιωτών την παρουσίαση του βιβλίου της Κερκυραίας συγγραφέας Λιάνας  Βραχλιώτη.
δ. Στηρίχθηκε  η Εκδήλωσης στην  ΕΡΕΙΚΟΥΣΑ για τα  "ΑΓΝΩΣΤΑ"  στα χρόνια της Κατοχής.
ε. Η ΟΚΕΣΑ συμμετείχε στο μεγάλο πανελλαδικό συλλαλητήριο περίπου χιλίων φορέων με πρωτοβουλία του ΠΑΜΕ την 1η Νοέμβρη 2014  για τις συνολικές αντιλαϊκές πολιτικές που επιβάλλονται διαχρονικά, ως συνεπής επιλογή του συστήματος,  και  μεγεθύνθηκαν  με τα μνημόνια.
ζ. Η λειτουργία  βιβλιοθήκης επανήλθε  με νέες προσφορές βιβλιων από Στελέχη. Βέβαια είναι ανάγκη ν' αξιοποιηθεί η τεχνολογία και για ηλεκτρονική βιβλιοθήκη.

11. Σημαντικά τα συμπεράσματα από την υλοποίηση της Συνεδριακής 
απόφασης για τα  δικαιώματα συνιδιοκτησίας, των  Συλλόγων Μελών, στο Κτίριο. 
Το 18ο Συνέδριο (Πρακτικό Συνεδρίου 2014) επικαιροποίησε την απόφαση του  10ου Συνεδρίου και έδωσε  εντολή στα νέα Όργανα Διοίκησης να καταγράψουν  τα κεφάλαια με τα οποία  χρηματοδοτήθηκε η ΟΚΕΣΑ για το Κτίριο την περίοδο 1999-2006 ώστε να προσδιοριστούν  ποσοστά  συνιδιοκτησίας των Συλλόγων Μελών.
Το ΔΣ, για να υλοποιήσει τη συνεδριακή εντολή,  συγκρότησε Επιτροπή η οποία συνέταξε την από 1/10/2015 Έκθεση προς το ΔΣ.
Σύμφωνα με την Έκθεση, την περίοδο 1999-2006, τα συνολικά έσοδα της ΟΚΕΣΑ ανέρχονται στο ποσό των 265 χιλ.ευρώ.
Από τα 265 χιλ.ευρώ, τα 157 χιλ.ευρώ ήταν επιχορηγήσεις αποκλειστικά  για έργα στο Κτίριο.
Όμως, από τα 157 χιλ.ευρώ, τα 115 χιλ.ευρώ δεν χρησιμοποιήθηκαν για το σκοπό του κτιρίου.
Η Έκθεση καταγράφει ότι, οι συνολικές χρηματοδοτήσεις  για το Κτίριο, πριν και μετά το 1998, που προσδιορίζουν και τα δικαιώματα των  Συλλόγων, ανέρχονται στο ποσό των 369 χιλιάδων  ευρώ.
Όμως, από  τα 369 χιλ.ευρώ,  μόνο 172 χιλιάδες πήγαν για το Κτίριο επειδή:
α). 115 χιλιάδες ευρώ, από τα συνολικά  157 χιλιάδες που εισπράχθηκαν αποκλειστικά για το Κτίριο την περίοδο  1999 έως 2006,  δεν χρησιμοποιήθηκαν  για έργα στο  Κτίριο.
β). 82 Χιλιάδες ευρώ τα οποία είχαν εγκριθεί πριν το 1999 και παραδόθηκαν να εισπραχθούν τότε άμεσα, δεν εισπράχθηκαν ποτέ.
Δηλαδή,  το ποσό των 197 χιλ. ευρώ  (115 εισπραχθέντα αλλά μη  διατεθέντα για το Κτίριο και 82 ανείσπρακτα)  αξιολογούνται  ως πρόβλημα για τα δικαιώματα συνιδιοκτησίας ΟΚΕΣΑ και Συλλόγων.
Επιπλέον, εκκρεμεί υποχρέωση κατάθεσης δικαιολογητικών στο ΠΡΑΣΙΝΟ ΤΑΜΕΙΟ  για τα 15 χιλ. ευρώ (5εκ.δρχ.) που δόθηκαν ως προκαταβολή στις 30/9/1998, έναντι των 30 εκ.δρχ. της συνολικής επιχορήγησης από ΥΠΕΧΩΔΕ/ΕΤΕΡΠΣ το Δεκέμβρη 1997.
Αποφασίστηκε να γνωστοποιηθεί για να λάβουν γνώση της Έκθεσης  Σύλλογοι και Στελέχη, κυρίως αυτά  που διαχειρίστηκαν τα ποσά αυτά. Το νέο ΔΣ και η Επιτροπή να είναι σε ετοιμότητα για αξιολόγηση κάθε στοιχείου και παρατήρησης και, αν χρειαστεί, να υπάρξουν διορθώσεις στην Έκθεση.

12. Απαιτήσεις 74 χιλ. ευρώ από ΥΠ. Περιβάλλοντος - ΠΡΑΣΙΝΟ ΤΑΜΕΙΟ(διάδοχο ΕΤΕΡΠΣ):
Αμέσως μετά το Συνέδριο το 2014,  το ΔΣ ξεκίνησε, με επιστολές και προφορικές επικοινωνίες, τη διεκ-δίκηση  των υπόλοιπων 74 χιλ. ευρώ (25 εκατ.δρχ. από τα συνολικά 30 εκ.δρχ.) που το  ΥΠΕΧΩΔΕ επιχορήγησε  το 1997 την αποκατάσταση του Κτιρίου, λόγω του χαρακτηρισμού ως Παραδοσιακού.
Οι επιστολές στέλνονταν ξανά  με την αλλαγή Υπουργών Περιβάλλοντος καθώς και στο ΠΡΑΣΙΝΟ ΤΑΜΕΙΟ  στο οποίο μεταφέρθηκαν οι υποχρεώσεις του ΕΤΕΡΠΣ. Υπήρξαν πολλές επικοινωνίες με Στελέχη του Υπουργείου, εκκρεμεί η συνάντηση με τον Υπουργό Περιβάλλοντος ενώ πραγματοποιήθηκε συνάντηση με τον Πρόεδρο του ΠΡΑΣΙΝΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ.
Ο αντίλογος από Υπουργείο και ΠΡΑΣΙΝΟ ΤΑΜΕΙΟ είναι ότι η ΟΚΕΣΑ δε ζήτησε, για πάνω από 10 χρόνια,  την εκταμίευση  αυτού του ποσού ούτε έδωσε δικαιολογητικά για τα 5 εκ.δρχ. που εισέπραξε ως προκαταβολή το Σεπτέμβρη 2008. Έτσι, η υπουργός Μπιρμπίλη, με απόφασή της το 2011, θεώρησε ως μη απαιτητό από την ΟΚΕΣΑ το ποσό  αυτό και γι αυτό  δεν συμπεριελήφθη στις υποχρεώσεις που παρέλαβε το νεοσύστατο  ΠΡΑΣΙΝΟ ΤΑΜΕΙΟ.
Η ΟΚΕΣΑ όμως, με τις επιστολές προς το Υπουργείο, αναλύει τους λόγους που απαιτεί το ποσό αυτό.
Φυσικά, η Ομοσπονδία  πρέπει να συνεχίσει έντονα τις προσπάθειες διεκδίκησης. Όμως, σύμφωνα με τη νομική άποψη, αν το υπουργείο δεν ανταποκριθεί άμεσα, πρέπει να σταλεί και εξώδικο ώστε να ισχυροποιήσει και πιθανή  δικαστική διεκδίκηση.
Βέβαια το ΠΡΑΣΙΝΟ ΤΑΜΕΙΟ απειλεί απαιτώντας  τα ζητηθέντα δικαιολογητικά (ΕΤΕΡΠΣ τουλάχιστον από το 2005,)  για την προκαταβολή των  15 χιλ. ευρώ (5 εκ.δρχ.). Όμως τέτοια δικαιολογητικά δεν υπάρχουν αφού, τα 115 χιλ.ευρώ από τις  συνολικές  επιχορηγήσεις των  157 χιλ.ευρώ  την περίοδο 1999 έως 2006, δεν πήγαν για το σκοπό του Κτιρίου. Αν είχαν γίνει  έργο για το Κτίριο, έστω τα 5 εκ. δρχ. της προκαταβολής για να εκδοθούν  ανάλογες αποδείξεις, θα είχαν εισπραχθεί και τα υπόλοιπα 82 χιλ. ευρώ (δηλ.28 εκ.δρχ.: 25 εκ.δρχ. από ΥΠΕΧΩΔΕ και  3 από ΥΠΥΓΠΡ).
Αυτά  αποτέλεσαν και το κεντρικό στοιχείο της κρίσης στην ΟΚΕΣΑ μετά το 2000.

13. Οικονομική Εξόρμηση:
Αμέσως το 2014  ξεκίνησε   και  οικονομική εξόρμηση για τις άμεσες ανάγκες της Ομοσπονδίας αλλά, κυρίως,  για το Κτίριο. Απευθυνθήκαμε ειδικά και γενικά.
-Ειδικά, στάλθηκε συγκεκριμένη αναλυτική επιστολή σε δεκάδες αποδέκτες: Υπουργεία, τράπεζες, δημόσιες και ιδιωτικές επιχειρήσεις, περιφέρειες, δήμους, φορείς.
-Γενικά, ανοικτή επιστολή  οικονομικής εξόρμησης ζητώντας την ενίσχυση με οποιοιδήποτε ποσό  καταθέτοντας,   αποκλειστικά,   στο λογαριασμό της ΟΚΕΣΑ, στην Εθνική  Τράπεζα:  10829605244    IBAN: GR3901101080000010829605244.
Η εξόρμηση δεν είχε αποτέλεσμα και αυτό είναι στα αρνητικά της περιόδου που κρινόμαστε,  ανεξάρτητα από τις αντικειμενικές συνθήκες. Ελαχιστότατη η συμβολή από συλλόγους, ακόμη και στην ανέξοδη προβολή από μέσα που διαθέτουν.
Όμως, υπάρχει τουλάχιστον η προετοιμασία ώστε, η νέα Διοίκηση που θα εκλεγεί σήμερα, να ξεκινήσει με καλύτερες συνθήκες και σ' αυτόν τον τομέα.

14. Εθνική Τράπεζα-Ιστορικό Κτιρίου:
Αποδέκτης των αιτημάτων οικονομικής ενίσχυσης είναι και η Εθνική Τράπεζα από την οποία αγοράστηκε το Κτίριο, σε πλειστηριασμό.
Επισημαίνεται πως το αίτημα προς ΕΤΕ  είχε και τη μορφή της απαίτησης αφού, αν και ιδιοκτήτρια από το 1950, κατά την  πώληση δεν ενημέρωσε ότι κάτω από   τ' ασβεστώματα, σε όλα τα ταβάνια και περιμετρικά στους τοίχους, κρύβονται ιδιαίτερες τοιχογραφίες οι οποίες αποκαλύφθηκαν μετά την αγορά από το ΥΠΕΧΩΔΕ και Υπ. Πολιτισμού και έτσι το χαρακτήρισαν διατηρητέο.
Δυστυχώς, η ΟΚΕΣΑ, μετά το 1998 δε συνέχισε  τις αναγκαίες ενέργειες προκειμένου ν' απαιτήσει από την ΕΤΕ τα όποια δικαιώματα εξ αιτίας αυτής της συμπεριφοράς της.
Όμως, από το 2014, η πίεση προς την ΕΤΕ είναι συνεχής και αρχίζει να διαφαίνεται αναγνώριση αυτής της ευθύνης.
Αλλά η ΟΚΕΣΑ πρέπει να εντατικοποιήσει την απαίτηση. Και εδώ,ο νομικός σύμβουλος υποδεικνύει την αποστολή εξωδίκου ώστε  ν' αυξηθεί η πίεση αλλά για για πιθανές δικαστικές διεκδικήσεις.
Ταυτόχρονα με τα οικονομικά, η ΟΚΕΣΑ ζήτησε και η Τράπεζα ανταποκρίθηκε και παρέδωσε ιστορικό  του Κτιρίου. Έτσι, μάθαμε ότι το κτίριο κτίστηκε μεταξύ 1906 και 1911 από οικογένεια αρχιτεκτόνων αλλά πουλήθηκε το 1950 στην ΕΤΕ. Αναζητήσαμε μέσα από το διαδίκτυο και,  μετά μεγάλη έρευνα,  βρήκαμε κληρονόμους αυτών των ιδιοκτητών. Η μια κόρη (γεννήθηκε σ' αυτό το Κτίριο)  είναι καθηγήτρια-αρχιτέκτονας, εντάχθηκε στην Επιτροπή Προσωπικοτήτων και έχει υποσχεθεί τη συμμετοχή της στην επικαιροποίηση της  μελέτης και το σχεδιασμό αποκατάστασης του Κτιρίου.

15. Πλήρης δικαστική δικαίωση ΟΚΕΣΑ και 10δων  Στελεχών
 από μεθοδεύσεις δικομανών:
Το 2015 τέλειωσε μια 13ετής ταλαιπωρία της ΟΚΕΣΑ και 10δων Στελεχών της η οποία σχετίζεται απόλυτα με τα αίτια και τις αφορμές της κρίσης στην Ομοσπονδία αλλά και ευρύτερα. Η ΟΚΕΣΑ και συνολικά το κίνημα των Απόδημων απελευθερώθηκαν απ' αυτά τα δικαστικά δεσμά. Υπήρξε πλήρης δικαίωση ΟΚΕΣΑ και Στελεχών σ' όλες τις περιπτώσεις που οι υπεύθυνοι, αντί τις εσωτερικές καταστατικές διαδικασίες για να λυθούν τα προβλήματα που προκαλούσαν,  μεθόδευσαν τη χρήση της δικαιοσύνης μήπως βοηθηθούν στους σκοπούς διάλυσης της ΟΚΕΣΑ και πώλησης του Κτιρίου.

Τρεις οι δικαστικές περιπέτειες:
α). Το 2002 ξεκίνησαν μηνύσεις και αγωγές εναντίον διαμαρτυριών για πράξεις, κυρίως οικονομικές.
Το 2005 έγιναν άλλες αγωγές και κατά τις εκδικάσεις  επιδιώχθηκε η εμπλοκή  της ΟΚΕΣΑ και 20 Στελεχών. Το 2015 τέλειωσε η 13χρονη δικαστική περιπέτεια. Μετά από πολλές δικές, πρωτόδικα και εφετειακά,  οι εμπνευστές των δικών ηττήθηκαν και, φυσικά,  δικαιώθηκαν πλήρως η ΟΚΕΣΑ και τα δεκάδες καταταλαιπωρημένα Στελέχη της αφού οι δικαστικές αποφάσεις δέχτηκαν τα επιχειρήματά τους για τις βλαπτικές πράξεις αυτών που ταλαιπώρησαν την Ομοσπονδία.
Βέβαια, των δικαστικών αποφάσεων είχαν προηγηθεί σημαντικές αποφάσεις του 14ου και 15ου Συνεδρίου οι οποίες αποδοκίμαζαν σαφώς τις απίθανες πράξεις  εναντίον Στελεχών και Συλλόγων ΟΚΕΣΑ.
β). Άλλη δικαστική περιπέτεια ήταν το 2007 όταν,  το τότε ΔΣ της ΟΚΕΣΑ, παραιτήθηκε ξαφνικά. Ταυ-τόχρονα, αυτοί που σχεδίασαν την παραίτηση αρνήθηκαν τη συμμετοχή τους στις εκλογικές διαδικασίες και εμπόδισαν την εκλογή Οργάνων. Όμως,  αμέσως μετά, με απόλυτα αμφισβητούμενες διαδικασίες, εμφάνισαν Συλλόγους τους να ζητούν δικαστικό διορισμό Διοίκησης. Το δικαστήριο διόρισε  ΔΣ αλλά, ο διορισμένος Πρόεδρος Δημ. Βολονάκης παραιτήθηκε ζητώντας συγνώμη για πράξεις του από άγνοια και δηλώνοντας ότι: «Αρνούμαι να παίξω το ρόλο αχυράνθρωπου που μου επιφυλάσσουν».
γ). Το 2013, Στελέχη και Σύλλογοι πήραν πρωτοβουλίες  να σταματήσουν την κρίση στην ΟΚΕΣΑ και οργανώθηκε το 18ο Συνέδριο που τροποποίησε το Καταστατικό και μας εξέλεξε. Ο τότε Γ. Γραμματέας, αν και συμμετείχε σε όλες τις διαδικασίες οργάνωσης του Συνεδρίου με την ιδιότητά του (προτείνοντας όμως τη διάλυση της ΟΚΕΣΑ) αφού διαπίστωσαν με  όσους εξέφραζε  ότι οι μεθοδεύσεις δεν καρποφορούσαν, έκανε αυτός  αγωγή  ζητώντας δικαστική ακύρωση του Συνεδρίου. Φυσικά, και αυτός ο δικαστικός σχεδιασμός ηττήθηκε με απόφαση το 2014 και έτσι σήμερα μπορούμε, τα εκλεγμένα Όργα-να και Επιτροπές, να καταθέτουμε ενώπιόν σας τούτον τον Απολογισμό για να τον αξιολογήσετε.

16. Ιστορικά τα βήματα στο Κτίριο μας:
16α. Σε πλήρη προτεραιότητα μετά το Φλεβάρη 2014, τέθηκε το Κτίριο και η υλοποίηση των συνεδριακών αποφάσεων.
Έπρεπε, για να έχουν στέγη ΟΚΕΣΑ και Σύλλογοι,  ν' αποδειχθεί ταχύτατα ότι το Κτίριο δε γκρεμίζεται, κανένας σεισμός δεν το έβλαψε, δεν υφίσταται πρόβλημα στατικότητας  και μπορεί να κατοικηθεί.
Έτσι, επιδιώχθηκε η στενή συνεργασία με την Εφορία Νεωτέρων Μνημείων του Υπ.Πολιτισμού (αρμό-δια για κάθε έργο που πρέπει να γίνεται στο Κτίριο) και ειδικούς επιστήμονες όπως οι Κερκυραίοι:  Ο καθηγητής ΕΜΠ Π. Καρύδης και ο Ν. Πανδής στη γνώμη του  οποίου βασίστηκε η αγορά του Κτιρίου αλλά και το Τεχνικό του Γραφείο είχε σημαντικές προσφορές με σχέδια-προμελέτες αποκατάστασης.
Επίσης, ο Φ. Προβατάς έστειλε ανεπίσημα  μηχανικούς του Δήμου, το επισκέφθηκαν και άλλοι αρχιτέκτονες  και βέβαια ο μηχανικός/ καθηγητής ΕΜΠ, Τάσος Τακόπουλος, ο οποίος  έβγαλε την άδεια για τη στέγη αφού  υποδείχθηκε από το Γιανναδίτη Κώστα Λευτεριώτη ο οποίος, ως μέλος της Επιτροπής του Κτιρίου,  είχε συνεχή ενεργή συμμετοχή σε όλες τις δράσεις της ΟΚΕΣΑ.
Στο πρώτο 4ήμηνο από την εκλογή μας το 2014, το Κτίριο είχε κατοικηθεί. Σύλλογοι και ΟΚΕΣΑ είχαν πλέον, συμβολικά και ουσιαστικά,   επίσημα δική τους στέγη παρά τις πολύ σημαντικές ελλείψεις.

Επιβεβαιώθηκε έτσι απόλυτα ότι το Κτίριο μπορούσε να έχει κατοικηθεί από το 2000, είτε είχε ξεκινήσει η αποκατάσταση είτε όχι. Αποδεικνύεται ότι έλλειπε η βούληση!

Το Κτίριο  βρισκόταν εσωτερικά, εξωτερικά και στον Κήπο σε μια κατάσταση η οποία περιγράφεται έως καταστροφική. Ο χαρακτηρισμός: Σταύλος Αυγείου,  είναι επιεικής. Δεν μπορούσε ούτε  να εισέλθει κα-νείς στο Κτίριο. Δεν είχε καμιά σχέση με την κατάσταση όταν αγοράστηκε αλλά και παραδόθηκε το 1999: Σωροί το σημαντικό  αρχείο και περιουσιακά στοιχεία της ΟΚΕΣΑ, βρωμιά παντού, τόνοι σκουπίδια-μπάζα-άχρηστα, η στέγη με διάτρητα  κεραμίδια  σε πολλά σημεία  και τα νερά να μπαίνουν και να σαπίζουν ξύλα σε στέγη-ταβάνια-πατώματα, να καταστρέφονται εκτεταμένα τμήματα τοιχογραφιών στα ταβάνια και τοίχους, ο αυτόνομος  χώρος των λουτρών/τουαλετών με γκρεμισμένο τη στέγη και σαπισμένα/γκρεμισμένα   σ' όλα τα επίπεδα,  πόρτες/παράθυρα βγαλμένα ή αιωρούμενα ή κτισμένα, σοφάδες ετοιμόρροποι  παντού με κινδύνους για αυτοκίνητα-περαστικούς, ακροκέραμα βγαλμένα/ πεταμένα. Ακόμη, τον  παραδοσιακό  πλινθόκτιστο τοίχο στον Κήπο, αφού ο Γείτονας της μεσοτοιχίας  πρώτα τον διατρύπησε και  έκανε αποθήκη τον Κήπο, μετά τον γκρέμισε κι  έκτισε τσιμεντόλιθους.
Ταχύτατα, με τη συνδρομή του Δήμου Αθηναίων και σκληρή δουλειά Στελεχών που επέδειξαν ιδιαίτερη θέληση και αντοχή, το Κτίριο και ο Κήπος καθαρίστηκαν,  απολυμάνθηκαν  παντού,  τακτοποιήθηκε  το κτίριο εσωτερικά, κλαδεύτηκαν τα δέντρα και έγινε νέα φύτευση.
Σημειώνεται πως το 2009, προκειμένου να γίνει καθαρισμός στο Κτίριο, Στελέχη της ΟΚΕΣΑ  έδωσαν οικονομική ενίσχυση την οποία, εκ μέρους  του ΔΣ,  διαχειρίστηκε ο τότε Γραμματέας. Όμως,  διαπιστώθηκε πως δεν έγινε ο καθαρισμός, παρά τις εμφανιζόμενες αποδείξεις εξόδων στο Ταμείο. Επι-πλέον, ο Σύλλογος Αγ. Δημητρίου ζήτησε γραπτές διευκρινήσεις από την Ομοσπονδία γιατί, με χρήση αυτών των αποδείξεών  της, το ίδιο ποσό εισπράχθηκε  και από το Σύλλογο.
Κατασκευάστηκε υδραυλική εγκατάσταση υδροδότησης και  συνδέθηκε με ΕΥΔΑΠ πληρώνοντας και παλαιά χρέη. Αγοράστηκε και γεννήτρια για φωτισμό αφού δεν υπάρχει σύνδεση με ΔΕΗ.
Έτσι, πραγματοποιήθηκε η εγκατάσταση της ΟΚΕΣΑ στο Κτίριο, έγινε η μεταφορά του αρχείου που φιλοξενούσε ο Σύλλογος Λευκιμμιωτών  και σταδιακά, ο ένας όροφος και ο Κήπος, μετατράπηκαν σε χώρους συνεδριάσεων, εργασίας, εκδηλώσεων.
Το Κτίριο  και η διεύθυνση Ψαρών 54 έγινε η έδρα ΟΚΕΣΑ και Συλλόγων. Ενημερώθηκαν οι Σύλλογοι, μέλη και μη,  ότι μπορούν να συνεδριάζουν, να κάνουν εκδηλώσεις, να έχουν τα αρχεία τους και να χρησιμοποιούν τη διεύθυνση για αλληλογραφία αλλά και ως έδρα για τις ανάγκες στην εφορία κλπ.
Είναι αυτονόητο ότι η συνιδιοκτησία αφορά τα μέλη της ΟΚΕΣΑ, όμως χρήση μπορούν να κάνουν όλοι οι Σύλλογοι, δηλαδή  και τα μη μέλη.
Υποχρεώσαμε τον, και προκλητικό,  γείτονα Μαγιάκο να κάνει τις αναγκαίες επιχρίσεις στον  τοίχο που γκρέμισε και έκτισε με τσιμεντόλιθους. Επιπλέον, ν' αποκαταστήσει άλλα προβλήματα όπως να απομακρύνει την  υδρορροή που εξέβαλε νερά  στον Κήπο.  Το ΔΣ έκρινε αυτή τη λύση αντί μιας δικαστικής  αντιδικίας να ξανακτιστεί με πέτρες ο τοίχος και γι αυτό ζητά την έγκριση του Συνεδρίου.

Το πρόβλημα της στέγης ήταν κατεπείγον προκειμένου να σταματήσει η είσοδος νερών που προκαλούσαν και  πολλαπλές βλάβες.
Ήταν οικονομικό αλλά και τεχνικό το πρόβλημα. Λόγω του χαρακτηρισμού ως  Παραδοσιακό,  κάθε παρέμβαση πρέπει  να έχει την έγκριση της Εφορίας Νεωτέρων Μνημείων (ΕΝΜ). Έτσι, πραγματοποιήθηκαν συσκέψεις με την ΕΝΜ και συμμετοχή του Καθηγητή Π. Καρύδη και καταλήξανε στα όρια μέσα στα οποία μπορούσαμε να κινηθούμε. Μετά από έγκριση της ΕΝΜ, εκδόθηκε πολεοδομική άδεια από το μηχανικό Τ. Τακόπουλο,  με τη μικρότερη προσφορά.  Ύστερα από πολλές αναζητήσεις ανατέ-θηκε  στον  εργολάβο Περράκη η υλοποίηση της πολεοδομικής άδειας.  Όμως,  δυστυχώς, παραπλά-νησε και  παραβίασε τα συμφωνημένα. Το ΔΣ υποχρεώθηκε να χρησιμοποιήσει άλλον τεχνικό  προκει-μένου ν' αποκαταστήσει  βλάβες στη στέγη  αλλά και όσα επιπλέον ο Εργολάβος προκάλεσε.
Η σχέση με τον Εργολάβο μεταφέρεται ως   εκκρεμότητα στη νέα Διοίκηση αφού δεν επέστρεψε το πο-σό για το οποίο δεν ανταποκρίθηκε αλλά και γιατί μας έδωσε  τιμολόγιο άλλου εργολάβου.

16β. Σχετικά με το «σεισμόπληκτο»: Το ΔΣ, μετά από υπόδειξη μηχανικών,  αναζήτησε από το Υπουργείο Περιβάλλοντος  πληροφορίες σχετικά με το ειδικό σημάδι  του σεισμόπληκτου που υπάρχει ακόμη στην πρόσοψη  του Κτιρίου, σε συνδυασμό με  τα έντονα διαδιδόμενα, μετά  τους σεισμούς του 1999, ότι δηλαδή το  Κτίριο είχε χαρακτηριστεί σεισμόπληκτο επειδή, δήθεν,υπέστη σοβαρές βλάβες.  Όμως, το Υπουργείο μας απάντησε πως δεν υπάρχει κανένα στοιχείο στα αρχεία του αφού ποτέ δε ζητήθηκε έλεγχος, ούτε ελέγχθηκε, μήτε κρίθηκε σεισμόπληκτο. Το ερώτημα είναι γιατί διαδόθηκε αυτή η αναλήθεια, ποιος και γιατί σημάδεψε ως σεισμόπληκτο το Κτίριο. Το ότι  δεν έπαθε καμιά ζημιά επιβεβαιώνεται και από το ότι η ΟΚΕΣΑ δε ζήτησε το 1999 τις ιδιαίτερα σημαντικές χρηματοδοτήσεις που λάμβαναν οι σεισμόπληκτοι, χρηματοδοτήσεις ικανές  να αποκαταστήσουν πλήρως το Κτίριο.

16γ. Ιδιαίτερο το πρόβλημα  ΕΝΦΙΑ:
 Από το 2010 εκκρεμούν οι  φορολογικές υποχρεώσεις περιουσίας, δηλαδή προ και μετά ΕΝΦΙΑ. Το 2015 η ΟΚΕΣΑ συμπλήρωσε  ηλεκτρονικά στην εφορία όλα τα σχετικά για το Κτίριο αλλά ακόμη δε λάβαμε απάντηση. Το πρόβλημα αυτό  είναι ιδιαίτερο και χρήζει έρευνας και αντιμετώπισης.
17. Οικονομικά: 
Τα οικονομικά της ΟΚΕΣΑ είναι τα αναφερόμενα στον Ισολογισμό.
Το ποσό στις τράπεζες που μας παραδόθηκε  ενισχύθηκε με την ολοκλήρωση της διαδικασίας, που προωθούσε  η προηγούμενη Διοίκηση, είσπραξης περίπου 4 χιλ. ευρώ από το Δημ. Φιλαδέλφειας.
Όμως, τα έξοδα στέγης,  η ΕΥΔΑΠ, ανάγκες στο Κτίριο και εκδηλώσεις απορρόφησαν τα ποσά αυτά. Βέβαια, ένα ικανό μέρος επιπλέον εξόδων καλύφθηκε από Συλλόγους και Στελέχη της ΟΚΕΣΑ που  έβαλαν το χέρι βαθιά  στην τσέπη. Επιπλέον, υπάρχουν υποχρεώσεις της ΟΚΕΣΑ προς Συλλόγους και Στελέχη τα οποία της δάνεισαν από το υστέρημά τους για έξοδα του καταστατικού, δικαστήρια, εργασίες κλπ, αλλά η Ομοσπονδία ακόμη δεν ανταποκρίθηκε να τα επιστρέψει. Αυτό δεν είναι μόνο θέμα ασυνέπειας αλλά και στέρησης των συνεπών συλλόγων  από μέσα για τις ανάγκες τους.  Οι Σύλλογοι αυτοί είναι οι συνήθεις που χρηματοδοτούν την ΟΚΕΣΑ αλλά και αποδεσμεύουν Στελέχη τους για να κάνουν έργο στην Ομοσπονδία.
Υπάρχει όμως ένα θέμα διαχρονικό: Οι Σύλλογοι μέλη, εκτός από τη συνδρομή, έχουν άλλες υποχρεώσεις προς την ΟΚΕΣΑ; Στους σκοπούς τους, θέτουν τη συνοδοιπορία και τη στήριξη του έργου της Ομοσπονδίας τους;  Πώς είναι δυνατόν να εμφανίζεται κριτική για το έργο της ΟΚΕΣΑ και ταυτόχρονα άρνηση υποχρέωσης να υλοποιείται το πρόγραμμά της, μεταφέροντας αυτήν την υποχρέωση σε άλλους; Πώς θα ανταποκριθεί η Ομοσπονδία στις εντολές και αποφάσεις συνεδρίων τα οποία συγκροτούνται αποκλειστικά από τους συνέδρους των συλλόγων αλλά  κάποιοι να μη στηρίζουν τις αποφάσεις των συνέδρων των συλλόγων τους ή να μετατρέπουν σε συλλογικές  αρνητικές τους προθέσεις;

18. Λειτουργία του Διοικητικού Συμβουλίου:
Η λειτουργία του ΔΣ καθορίστηκε από αντικειμενικά και υποκειμενικά δεδομένα.
Το ΔΣ συνεδρίαζε τακτικά σχεδόν όλους τους μήνες της περιόδου αλλά και έκτακτα.
Κρατήθηκαν Πρακτικά όχι σε βιβλίο, αντικαταστάθηκε  η  φθαρμένη σφραγίδα, χρησιμοποιήθηκαν νέα βιβλία Ταμείου και  Πρωτοκόλλου, νέα μπλοκ εισπράξεων και πληρωμών και  νέοι φακέλοι Ταμείου, αλληλογραφίας κλπ. Σχεδόν όλα είναι και σε ηλεκτρονική μορφή.
Τα μέλη του ΔΣ καθώς και η Εξ. Επ. και οι Επιτροπές ενημερώνονταν συχνά και με την ηλεκτρονική διαδικασία της εσωτερικής ενημέρωσης. Για ιδιαίτερα έξοδα ή για εγκρίσεις  (στέγη, εκδηλώσεις) προηγούνταν Πρακτικά Επιτροπών που εισηγούντο ή κατέγραφαν πράξεις και έξοδα.
Υπάρχουν κενά από τη μη αναλυτική καταγραφή όσων βρέθηκαν το 2014, απαράδοτα, εντός του Κτιρίου και δεν καταγράφηκε σαφώς η επιπλέον ιδιαίτερη οικονομική προσφορά συλλόγων και στελεχών προς την ΟΚΕΣΑ. Οι αποδείξεις του Ταμείου υπογράφονται και καταχωρούνται κατά τα προβλεπόμενα. Δίχως προβλήματα υπήρξαν οι σχέσεις με την Εξ.Επ. όχι μόνο γιατί το ΔΣ ήταν σε ετοιμότητα για έλεγχο στοιχείων αλλά και γιατί, η Πρόεδρός  της, είχε αδιάκοπη και καθοριστική συμβολή στη συνολική λογιστική λειτουργία.
Τα όποια προβλήματα διαφωνιών,  διαφορετικών απόψεων, αντιθέσεων  επιδιωκόταν  ν' αντιμετωπισθούν με διάλογο, να γίνει η  σύνθεση και να μειωθούν οι όποιες  αρνητικές επιπτώσεις.
Η ΟΚΕΣΑ, στην πορεία της, μεγαλούργησε όταν σεβόταν το διάλογο, την άλλη θέση, την (αλληλο)κριτική, τη διαφωνία, την άρνηση και επεδίωκε τη σύνθεση.  Βέβαια όλα τα παραπάνω έχουν ιδιαίτερη αξία αν συνοδεύονται με θετική βούληση, με  έργο, με προσφορά, με προτάσεις.
Αγαπητές Αγαπητοί Σύνεδροι,
Η νέα περίοδος προσφέρει προκλήσεις, προσκλήσεις, ενδιαφέροντα και δυνατότητες σε όποιαν και όποιον γοητεύεται από τη συμμετοχή, τη δράση, την προσφορά, τη δημιουργία. Υπάρχουν άπειρες και θελκτικές δυνατότητες γι αυτόν που θέλει, ανεξάρτητα από ηλικία ή φύλο, και βέβαια  προσαρμόζονται και στα μπορώ του καθενός.
Παράκληση, σύνεδροι και υποψήφιοι για τα Όργανα, να λάβουν σοβαρά υπόψη τους τα παραπάνω.

Το Διοικητικό Συμβούλιο ΟΚΕΣΑ